Thailandreis 2010 Willem & Annick

Hier vind je onze dagelijkse avonturen in Thailand. Aangezien het de eerste keer is dat we Thailand bezoeken, volgen we een vrij klassieke route. Deze reis werd door onszelf uitgewerkt zonder tussenkomst van een touroperator! Veel leesgenot en laat gerust een commentaar na.

maandag 2 augustus 2010

Aangekomen in Chiang Mai

Vanmorgen nog een laatste 'pancake mixed fruit & yoghurt' naar binnen gespeeld en dan met de bus naar Chiang Mai, de tweede grootste stad van Thailand. Chiang Mai ligt in het noorden aan de grens met Myanmar en is omgeven door de bergen. Tijdens de busrit kregen we eindelijk een paar echte 'regenseizoen regenbuien' over ons (allé over de bus). En als het regent dan regent het ook echt. Het water komt gedurende een uur met bakken uit de hemel. De busrit duurde ongeveer 6 uur. We slapen terug in het oude stadsgedeelte in een vrij comfortabel hotel met een (terug) vriendelijke eigenares Sin. We hebben onmiddellijk onze trekking besproken en we vatten deze morgen aan. We zullen samen met 5 andere nobele onbekenden 3 dagen door de jungle trekken: te voet, met de olifant en met het bamboo-vlot. 's Avonds slapen we steeds in een dorp van minderheidsgroepen zoals de Karen en de Lihsu. Dit zijn bergvolkeren die nog vrij traditioneel leven. Een drietal jaar geleden heb ik dit ook gedaan in Vietnam en dit viel heel goed mee. Deze mensen zijn heel gastvrij alleen hoop ik dat hun cultuur niet inboet door de vele toeristen die hen bezoeken. Eigenlijk denk ik dat dit wel gebeurd en probeer ik op mijn eigen manier zoveel mogelijk respect te tonen voor deze mensen.Respect betuig je door niet te opvallend te fotograferen, kledij respectvol te houden, je neus niet op te trekken als het wat minder proper is zoals bij ons... We zijn immers te gast in hun dorpen. Respect krijgen door respect te tonen! Ik hoop dat onze nobele onbekende medereizigers die zelfde ingesteldheid hebben zoniet zal dit botsen. Voor de rest hoop ik op een fijne tijd met bloedzuigers, modderpaadjes, lastige insekten, mooie zichten, leuke 'encounters of the third kind' en goed lokaal eten. Van dat laatste ben ik vast overtuigd.
Dus je zal ons drie dagen moeten missen of meer wie weet!
Wij gaan nu nog eens naar de 'Night Bazaar' op zoek naar  brol waar we niks mee kunnen doen, waar niemand iets aan heeft en die niemand nodig heeft. Waarom gaan we er dan naartoe? Omdat het leuk is brol te zoeken waar we niks mee kunnen doen, brol te zoeken waar niemand iets aan heeft en brol te zoeken die niemand nodig heeft! Thuisfront hou jullie vast! Zo tot over een drietal dagen met foto's, verslagen, verhalen van onze jungletocht!
Tijdens deze tocht zullen we (en dan vooral Annick) iemand drie dagen meedragen met ons, op onze tocht, op zijn tocht naar ik weet niet waar, in ons hart. En we zullen hem donderdag een plekje geven, een plekje alleen voor Gilles en juf Annick, een plekje dat voor altijd aan hem zal gewijd zijn!
ส่วนที่เหลือในความสงบ Gilles!
Tot donderdag!

4 opmerkingen:

  1. Dag Annick en Willem,

    Ik wens jullie vanuit het regenachtige België (met bakken viel het water vanmiddag uit de lucht!!!) een heel mooie jungletocht. De insecten en andere rare beesten zouden er voor mij te veel aan zijn! Toch vind ik het heel boeiend om jullie tocht te volgen!
    Ik vind het ook heel mooi hoe Gilles met jullie meereist.
    We zullen in gedachten donderdag zeker bij elkaar zijn!
    Tot later.
    Groetjes.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annick en Willem,

    Wat een spannende avonturen en wat een ongelooflijke ontdekkingstocht ! Ik ben nu al heel benieuwd naar jullie jungleverhalen ... en duim voor gelijkgestemde mede-reizigers op jullie trektocht !

    Ik ben vast overtuigd dat Gilles heel blij zal zijn met jullie unieke plekje (4always) !

    Tot de volgende keer,
    Katrien X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Annick en Willem,

    Vol spanning lees ik elke keer weer jullie verhalen en belevenissen .. echt leuk en interessant om te volgen !

    Waar jullie donderdag ook moge zijn ... wij zullen allen samen aan Gilles denken !!

    gr

    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Annick en Willem,

    Pas terug van onze reis in Italie en we we willen al terug naar de zon. Regen, regen en nog eens regen. Wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt! Boeiend om jullie avonturen te kunnen volgen via de foto's en de genoteerde ervaringen. Prachtig gewoon! Ciao amici

    BeantwoordenVerwijderen