Thailandreis 2010 Willem & Annick

Hier vind je onze dagelijkse avonturen in Thailand. Aangezien het de eerste keer is dat we Thailand bezoeken, volgen we een vrij klassieke route. Deze reis werd door onszelf uitgewerkt zonder tussenkomst van een touroperator! Veel leesgenot en laat gerust een commentaar na.

donderdag 29 juli 2010

Chedi's, stupa's en een platte band in Ayyuthaya

Wat Mahathat
Slecht en weinig geslapen waardoor we iets later op stap vertrokken. Vandaag een bezoek aan het historisch park van Ayyuthaya of Ayyothaya zoals de stad vroeger noemde. Dit park is Unesco werelderfgoed! Je hebt één centraal park waarbinnen heel wat tempels liggen maar de andere tempels liggen verspreid over gans Ayyuthaya vandar dat wij er de ganse dag met de fiets op uit trokken. We bezochten Wat Phra Mathathat, bekend voor het Boeddha beeld vergroeid in lianen, Wat Phra Si Sanphet vooral bekend omwille van de drie mooie chedi's en als laatste een van de mooiste Wat Chai Wathanaram dewelke doet denken aan de Khmertemple in Angkor Wat. Op weg naar de laatste had ik platte band ergens in een klein straatje. Onmiddellijk drie vrouwen rond ons om ons te helpen. Ze belden, namen hun brommer om hulp te halen en uiteindelijk brachten ze ons naar de dichtsbijzijnde fietsmaker en dit voor de prijs van een vriendelijke lach. Ondertussen praatten die dametje tegen ons maar spijtig genoeg begrijp je er geen snars van. Mar een blik zegt soms meer dan duizend woorden! 's Middags genoten we van onze eerste noodlesoep (ik twee) bediend door het mooiste meisje van Ayyuthaya, nee van gans Thailand! Ik moet terugkeren :-)

Wat Chaiwatthanaram
Het hotel waar we logeren is ook wel een culinaire voltreffer. Allemaal goedkoop maar superlekker. Vooral de gerechten bereid in kokosmelk en de zoetzure sausjes. Ik Chiang Mai ga ik een dagcursus Thais koken volgen denk ik!
In de vooravond hebben we ook nog een longtail (boot met lange motorstang) gehuurd en zijn we Ayyuthaya rondgevaren en werden we geconfronteerd met varanen in het water. Onvoorstelbare beesten van ongeveer 2 meter lang. Net op dat moment was de batterij leeg van mijn camera. Ik heb nog enkel één wazige foto van het hoofd van zo'n monster! Je verschiet wel eventjes. Daarvoor zit je met de handjes lekker overboord in het water maar daarna niet meer hoor!
Morgen vertrekken we naar Sukhotai met de bus, een ritje van ongeveer 6 uur! Daar blijven we dan 3 dagen! Sawasdeekha!
een bloem in Thailand

Geen opmerkingen:

Een reactie posten